Mátészalkai Szakképzési Centrum

Facebook

A felnövekvő nemzedék gondozási, nevelési feladatait irányító, segítő szakember mellett a szakmairánytól függően munkáját bölcsődében, integrált óvodában, iskolában, speciális óvodában, iskolában, speciális gyermekotthonban, speciális lakásotthonban és felnőtt fogyatékkal élők intézményében végzett munkára irányulnak.

A végzett szakember pedagógus/gyógypedagógus irányítása mellett, a választott szakiránynak megfelelő intézményben fejti ki tevékenységét, úgymint bölcsőde, óvoda, iskola, gyermekotthon, lakásotthon vagy felnőtt fogyatékosok intézményei. A képzés során a választott szakmairánynak megfelelően, a fiatalok megismerkednek a pedagógia és a gyógypedagógia alapjaival, a gyermek fejlődésének sajátosságaival és a fejlesztés lehetőségeivel.

Pedagógiai munkatárs (Pedagógiai asszisztens szakmairány)

A pedagógiai asszisztens köznevelési és egyéb (gyermeknevelő) intézményekben pedagógus munkát segítő feladatokat lát el, felsőfokú végzettségű pedagógus irányítása mellett végzi szakirányú munkáját.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

Közreműködik az óvodai, iskolai tevékenységek előkészítésében és lebonyolításában. Tevékenyen részt vesz a gyermek, tanuló higiénés szokásrendszerének kialakításában, felügyeli, kíséri a gyermekeket, részt vesz a szabadidős tevékenységének szervezésében. Ismeri a differenciált bánásmód szabályait, pedagógus irányításával alkalmazza, segíti a család és az intézmény kapcsolattartását. Különös figyelmet fordít a hátrányos szociokulturális környezetből érkező gyermekre, munkáját a családdal, speciális szakemberekkel végzi.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • Jellemzően közalkalmazottként a köznevelés intézményeiben foglalkoztatott munkatárs
  • Ismeri a gyermeki személyiség legfontosabb jegyeit, pedagógus irányítása mellett nevelést, oktatást segítő tevékenységet végez
  • Gyermekszeretet, jó együttműködési képesség, csapatmunka, ápolt megjelenés jellemzi
  • Szakember irányításával támogatja, segíti a fogyatékkal élő, SNI-s, BTM-es gyermekek tervezett fejlesztő programját

Ajánlott minden fiatal számára, aki szereti és ismeri a gyermeki személyiség adott korosztályának jellemzőit, elfogadja, tudja szakember irányítása mellett végezni segítő, gyermeki személyiséget építő, szeretetteljes segítő és a gyermeki személyiségfejlődésének alárendelt munkáját.

 

Pedagógiai munkatárs (Gyógypedagógiai asszisztens szakmairány)

A gyógypedagógiai asszisztens munkáját bölcsődében, integrált óvodában, iskolában, speciális óvodában, iskolában, speciális gyermekotthonban, speciális lakásotthonban és felnőtt fogyatékkal élők intézményeiben végzi.

 

KOMPETENCIAELVÁRÁS

A Gyógypedagógiai asszisztens munkáját fogyatékkal élő, sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási hátrányokkal bíró gyermekekkel szakember/szaktanár iránymutatása mellett végzi. Részt vesz a közvetlen gyógypedagógiai munka előkészítésében. Közreműködik a tanórai, a tanórán kívüli és intézményen kívüli foglalkozások előkészítésében és lebonyolításában. A gyógypedagógus/konduktor/pszichológus útmutatásai alapján ellátja az egyes sajátos nevelési igény-specifikus, fogyatékosság-specifikus, gyógypedagógiai asszisztensi feladatokat. Felügyeli, kíséri tanulókat vagy csoportokat, gondozási feladatokat végez, tevékenyen részt vesz a higiénés szokásrendszer kialakításában, közösen végezhető munkatevékenységekben. Közreműködik a gyermekek, tanulók szabadidős tevékenységének előkészítésében, szervezésében, segít a lebonyolításban.

 

A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

  • Jellemzően közalkalmazottként a köznevelés intézményeiben foglalkoztatott munkatárs.
  • Ismeri a gyermeki személyiség legfontosabb jegyeit, pedagógus irányítása mellett a nevelést, oktatást segítő tevékenységet végez.
  • Gyermekszeretet, jó együttműködési képesség, csapatmunka, ápolt megjelenés jellemzi.
  • A szakképesítéssel rendelkező jó szövegértéssel, kommunikációs készséggel tiszta magyar beszéddel képes adekvát kommunikációra, információk gyűjtésére, empátiára, toleranciára, gondozási, önkiszolgálási feladatok irányítására, a szabadidős tevékenységek, munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására, differenciált bánásmódra, a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére, a felelős szaktanár/szakember által kijelölt feladatok végrehajtására.

Ajánlott minden fiatal számára, aki képes azon gyermekekkel való nevelő, oktató munkában aktívan részt venni, akik az átlag képességű gyermekektől valamilyen szempont(ok) miatt eltér(nek), így ezzel vállalják az egyéni fejlesztéshez kapcsolódó, az egységes neveléstől eltérő feladatokat.

 

Innovációs és Technológiai Minisztérium
Irány az IKK honlapjára!
OSense O-Sense